פוסט זה מתאר שני שיעורים (כפולים, עם אפשרות לשלוש שעות לכל שיעור) שמטרתם העברת אחריות הלמידה לכיתה.
מטרת העבודה בשני השיעוירם הינה ללמד את הילדים לסכם חומר לימודי ולעשות עבודה קבוצתית שאינה מלל או רק סיכום רגיל.
הילדים מקבלים שתי הכוונות או שני מחוונים:
האחד עוסק בתוכן :
1. היכולת לארגן חומרים מהמחברת/ חוברת/ ספר (לדוגמא בתנ"ך)- השלמה מחברים.
2. סיכום החומר בנקודות מרכזיות, ללא חומר תפל שאינו קשור, בעמוד אחד (או שניים אם מדובר במסה גדולה של חומר).
3. העברת הידע לתוצר (קומיקס/ כרזה/ משחק) בר שימוש ו/או בר הבנה לקורא/ת ולמשתמש/ת.
השני עוסק בתהליך:
1. אופן העבודה בקבוצה- חלוקה שיוויונית משימות המטלה.
2. אווירה נעימה בקבוצה.
3. עמידה בזמנים.
4. התמודדות עם קשיים ותסכולים.
כמובן שבסוף התהליך עשינו רפלקציה על כתיבה וארגון חומר, שמסקנותיה אמורות לייצר שינוי לעתיד באופן הסיכום במחברת וארגון החומרים.
משימה ראשונה
תחום ידע בו בחרתי למשימה זו- תנך
- מעבר על פרקים א-ח במחברת, חוברת ובספר.
- לסכם בעמוד אחד את רצף האירועים- העיקריים בפרקים.
- לצייר קומיקס שמספר את הסיפור (הציורים בקומיקס תומכים את הסיפור, לא להיפך).
התוצרים מדהימים ושונים באופן הגשתם בין הקבוצות- להלן תמונות:
משימה שנייה
תחום ידע בו בחרתי למשימה זו- גיאוגרפיה
- כל קבוצה (לפי שולחנות) עוברת על חוברת ג"ג (עד לעמוד אליו הגענו, במקרה שלנו 45) ומחברת ג"ג (לשים לב לא לתת יוצר מדי חומר / להתאימו לכיתה ולרמתה).
- כל קבוצה מחברת 7 שאלות על החומר (מאתגרות)
- צופים בסרטון הדרכה של קהוט:
https://www.youtube.com/watch?v=O3htrdaGtUM
- כל קבוצה מחברת שאלון בקהוט ושומרת את התוצר.
- כל קבוצה שולחת נציג/ה להעביר חידון לכיתה.
- סיכם של המורה.
* כמובן שכדאי לתת הסבר על ארגון חומר והוצאת נקודות מרכזיות לפני תחילת הפעילות.
בהצלחה,
אני פה לכל שאלה והמלצה,
שרון.
© כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה