במסגרת הפודקאסט שלי אני מדברת על "חינוך שאינו חינוך (עדיין)" כאשר המטרה העיקרית היא לתת למחנכות ומחנכים חומר למחשבה פרקטי לטובת הכנסת תחומים שחשוב, לתפיסתי, להכניס ללמידה בבתי הספר. אפשר לבחור כל תחום אחר ולהתבסס על העקרונות שאני מציגה על מנת לשלבו בלמידה.
מדוע חשוב להכניס נושאים מגוונים ללמידה?
התחום של אחריות תאגידית מכיל בתוכו את כלל השרשרת, בכל תחומי החיים שלנו, שמתחילה משתילה / שימוש במשאב - ועוברת דרך ייצור / פיתו - העסקה - שיוון - מכירה - צרכנות - כלכלה - פרסום - השפעה על.... - ועוד.
התחום של אחריות תאגידית הולך יד ביד עם יעדי פיתוח, הסכמי קיימות, צריכה, אקולוגיה ועוד,
ולתפיסתי הוא קריטי לעיסוק - בין אם :
ממוקד - שיעורים פזורים לאורך השנה
הטמעה במקצועות אחרים -שפה ואוריינות, מדעים, ביולוגיה וכו'
יצירת תת מקצוע שנתי - ניתוח תהליכים של אחריות.
אתייחס פה לרמת המורה הבודד.ת, ולא לתהליך הארוגני של בי"ס / ארגון שרוצה להטמיע אופן עבודה שכזה (על כך בפוסט נפרד) - איך מתחילות?
אפשרות ראשונה:
בוחרות נושא שקשור לאחריות תאגידית, לדוגמה - שימוש יתר בבגדים (ייצור, קניה, עלות, העסקת ילדים והעסקה בכלל, צרכנות, פסולת, זיהום סביבה)
מציאת כלל החומרים שקיימים בנושא, ניפוי לפי המיקוד שבחרת לעסוק בו, התאמה לגיל הלומדות.ים,
בניית שאלות לעיסוק,
הצמדת מיומנויות לומד.ת - שאילת שאלות, קיום דיון ביקורתי (דיבייט / אחר), יצירת ציר זמן, בחינת שינוים בין חברות (השוואה) ועוד,
ניתן לשלב עם הכנת תוצר - כרזה / הכנת דו"ח חברה, הכנת משחק קופסא ועוד.
אפשרות שניה:
בוחרות סרט שעוסק בנושא של קיימות / אחריות תאגידית (מרחיבה את נקודת המבט משום שקיימות נוכחת יותר בשיח החינוכי) -ומייצרות עבודה סביב סרט,
אפשר לקרוא פה על בניית יחידת למידה, ושימוש בסרט כיחידת למידה
בוחרות.ים פרסומת שקשורה למוצר מסוים - ועובדות בניתוח שלה דרך שילוב חשיבה מבוססת נתונים חשיבה ביקורתית;
ויוצאות לדרך.
להלן החומרים הרלוונטיים שאני יכולה להציע:
פרק הפודקאסט שמדבר על חיבור התחומים -
להאזנה: https://spotifyanchor-web.app.link/e/COoBH6ssUvb
לצפייה:
למידה מבוססת מציאות - פוסט בסיס (ליחצו)
זמינה לשאלות, מחשבות, רעיונות בעקבות