המפגש האחרון בקורס שלי- משחק במרחב העירוני עסק בבניית משחקים בקניון לפי הגדרות של משחק איכותי.
איך נבנה משחק איכותי, נתחיל מכללי הבסיס:
* נגדיר
מטרות ברורות.
* נשתמש
בחוקים המוכרים ולא נשנה אותם, לדוגמה מלחמה.
* נגדיר
שתי רמות לפחות.
* נכתוב
הוראות ברורות.
* נוסיף
בקרה עצמית.
מדוע להשתמש במרחב העירוני או באתרים וירטואליים ברשת?
1. משום שמרחבים אלה שונים מהותית ממשחקי קופסא רגילים.
2. הם טומנים אינספור אפשרויות שפתיות, מתמטיות, תכנויות ואף חברתיות.
3. ניתן לבנות משימות עם סדר חשיבה גוה של הסקת מסקנות, הוצאת תובנות ועוד.
4. ייחודי.
דוגמה למספר משחקים:
א. בעקבות משימה דיגיטלית במדעים- בניית תפריט ליום
לפי פירמידת המזון.
בניית תפריט אידיאלי מתוך שישה תפריטים, 200
ש"ח לילד/ה ליום.
מחוון כביקורת עצמית + בדיקת המורה.
ב. סקר אילו חנויות קיימות בקניון לפי סוג,
מי קהל היעד, מה הגודל ועוד.
הבדלים בין קניונים.
יציאה
לחקר סוציו אקונומי, אפיוני שכונות, צרכים, הבדלים תרבותיים ועוד.
ג. בניית תקציב שבועי לבית עם מספר מסוים של נפשות והגבלות (אתרי סופרים, סופר פארם ועוד).
ד. כניסה לאתרים בזמן מכירות הוצאת מידע על גובה הנחות, חישוב מחירים לפני, דיון על כדאיות הקנייה בסיילים ועוד (רשתות אופנה, חנויות צעצועים ועוד).
ובלי קשר- משחק מעולה במתמטיקה שמתאים החל מכיתה ב' ועד לגיל 99 (:
תודה לד"ר דורית ברט
כל זוג מצייר טבלא (כמו בינגו) של תשעה ריבועים,
וכותב בתוכם תשעה מספרים שונים עד 100.
המורה מטילה שלוש קוביות,
אמירת המספרים שיצאו, לדוגמא- 3,5,6
על כל זוג להשתמש בשלושת המספרים בכל תרגיל
מתמטי, בכל מספר פעם אחת בלבד, על מנת להגיע לאחד המספרים, או יותר.
אם הצלחנו- נמחוק את המספר מהטבלא שלנו.
מנצחים לפי סדר- מי שמסיימים טור/ שורה, מי
שמסיים אחריהם, מי שמסיימים את כל הלוח.
בקרה- כתיבת התרגילים, על מנת שהמורה תוכל לראות
שאכן חושב תרגיל נכון.
ניתן להתאים לגילאים שונים:
טווחי חשבון- עד כיתה ג' חיבור, חיסור, כפל,
חילוק.
ד-ו- גם שברים.
ו' ומעלה- גם חזקות.
אני כאן לכל שאלה ואשמח לשמוע תגובות והצעות נוספות,
שרון.
© כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון