שינון הוא מיומנות שקשה לחלק ניכר מהילדים בהקשר לחומר שלא מעניין אותם/ן או שחשיבותו אינה מובנת להם. מכיוון שישנן עובדות שחשבו לשנן- חיבור וחיסור עד 20, לוח הכפל, סדר אותיות ה-א,ב, סדר אותיות- A,B,C, מבנים של מערכות במדעים, חוקים בלשון ותחביר ועוד, גיליתי שכיף לשחק את עובדות השינון.
שילוב משחק פיסי, בדגש על שיווי משקל עם העובדות מעלה את יכולת הזכרון, נחווה כמשחק מהנה שדורש גם שיתוף פעולה עם חבר/ה והופך את המטלה לכזו שכיף לחזור עליה וכך להצליח במישמת השינון (חיזוק בפני עצמו).
1. עומדים בקצה הכיתה על רגל אחת, קופצים לשתי רגליים ואומרים את העובדה הבאה, קופצים שוב על רגל אחת ועוברים לעובדה הבאה תוך התקדמות לצד השני של הכיתה, עד סיום העובדות.
דוגמה:
כפל בחמש-
רגל אחת-0
שתי רגליים-5
רגל אחת- 10
שתי רגליים- 15
עד 50 או 100.
* ניתן לקפוץ במקום ולשלב גם תנועות ידיים אחרות-
0, נגיעה בברכיים, 3 גף אל כף, 6 כתפיים ובהמשכיות.
* ניתן לקפוץ במקום ולשלב גם תנועות ידיים אחרות-
0, נגיעה בברכיים, 3 גף אל כף, 6 כתפיים ובהמשכיות.
2. עומדים בזוגות האחת מול השני/ה-
מתחילים בעמידה על רגל אחת, שחקן ראשון מתחיל-0, השני עונה 5, וחזרה לראשון, כמו משחק כיפים רגיל (מחיאה וידיים אל ידיים).
בכל פעם ששחקן מס. 2 מדבר קופצים אל שתי רגליים, והשני אל רגל אחת.
יתרון- הקשבה ומעקב אחרי העובדות ותיקון של חבר/ה במידת הצורך.
בהצלחה (:
כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון ©
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה