כנשות ואנשי חינוך, מנתחי התנהגות ונשות/ אנשי טיפול אנו עובדות רבות עם ילדים בגילאי גן, בי"ס יסודי ונוער על יכולות ומיומנויות חברתיות.
על מנת להצליח יש לשלב-
ביסוס הבנה: עבודה נרטיבית, שילוב סיפורים חברתיים, ניתוח סיטואציות, שיקוף, עבודה על פתרון בעיות ועוד.
תרגול: עבודה דרך משחקים או תנועה או כל מרחב אחר בו הילדים מתנסים במשהו פיסית - ביצועית ודרך ההתנסות מפחיתים התנהגות לא רצויה ומגבירים התנהגות רצויה, לדוגמה: מגבירים איפוק והמתנה, מפחיתים התפרצויות.
תמיכה: שימוש בסדרות חברתיות, פיתוח (TOM (theory of mind, עבודה מתמשכת מחוץ לסטינג ההתערבות - גם במרחב הגן/ כיתה/ בית.
שימוש במשחק סימבולי ומשחקי דמיון לביסוס התנהגויות.
שימוש במשחק סימבולי ומשחקי דמיון לביסוס התנהגויות.
שילוב תומך של טיפול רגשי אם יש צורך.
יש לבנות תכנית מותאמת לכל ילד/ה ולכ קבוצה, בהתאמה לצרכי החברים, לגיל ולרמת ההבנה והמסוגלות.
להלן פוסטים מפורטים בתחום לפי נושאים, ליחצו על השם וייפתח הפוסט המלא:
תיהנו (: ואם יש משהו שתרצו שאוסיף לפוסט, עם קרדיט לכן/ם - בשמחה.
שרון
כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי - רמון ©
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה