אני אוהבת לתת לילדים לעבוד על נושאים אקטואליים לבדם, עם הנחיות פדגוגיות. בד"כ אני מוסיפה חלקים שהם ממציאים - שאלות שמעניינות אותן/ם, רעיונות שלהם.
במערך זה אתן יכולות להיות המנחות - להציג כל סרטון מול הכיתה , לתת זמן עבודה ולהמשיך;
אפשרות שניה היא לתת לילדים לעבוד לבד ולסייע להם באופן פרטני או קבוצתי.
ישראל מתייבשת – משימה עצמאית / משימה מונחית
כיתות יעד – ה' - ח'
חלק ראשון עם מחשב, חלק שני ללא מחשב
1. צפו בשלושת הסרטונים הבאים, ובצעו את המשימות:
א. סכמו כל סרטון בנקודות.
ב. מה הרעיון המרכזי בכל סרטון?
ג. מה הקשר בין הסרטונים?
ד. ציירו שרטוט גרפי שהכותרת שלו היא – ישראל מתייבשת, ומכיל רק נקודות מרכזיות מהסרטונים.
2. צפו בשני סרטוני הקמפיין "ישראל מתייבשת"
א. מה ההבדלים ביניהם?
ב. האם לדעתכן/ם (פסקת דעה) הקמפיינים יעזרו לאנשים לחסוך במים? (כיתבו פסקה ברורה, בשפה שמתאימה לכיתה ו')
3. גילשו ברשת והגדירו את המשגים הבאים:
מדבר
מידבור
אקלים ים תיכוני
מי תהום
בצורת
4. שאלת הסקת מסקנות + דעה -
חוו דעתכן/ם על המשפט הבא – "מחסור במים הוא סיבה למלחמה".
5. המציאו פרסומת לחסכון במים; קהל היעד – בני נוער.
הסריטו את עצמכם – עד דקה מנסים לשכנע בני נוער לחסוך במים.
כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי - רמון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה