עפתן על עצמכן בזמן האחרון? וכשעשיתן את זה, הרגשתן מעולה, או שהרגשתן מובכות מהסיטואציה?
ואם מישהו או מישהי היו אומרות לכן, יאלללה, איך את עפה על עצמך? הייתן מרגישות טוב עם המעשה שגרם לכן גאווה או התרגשות?
בחודשיים האחרונים שתי רשתות אופנה יצאו בקמפיינים של חולצות עם משפטים מחיי היום יום:
גולף, בשיתוף עם הסופרת ענת לב אדלר, הוציאו קולקצייה בשם "תלבשי מה שיש לך להגיד", בה הדפיסו משפטים מוכרים על חולצות במטרה לגרום לנשים להנכיח את עצמן במרחב, ומתוך תפיסה שנשים צריכות לומר את מה שיש להן להגיד, ובשפה העברית.
אהבתי את המשפטים, ובעיקר אהבתי את העובדה שחברת הלבשה ישראלית לוקחת צעד קדימה ומוציאה קולקציה עם אג'נדה פמיניסטית ובעברית; שהרי רוב החברות כותבות משפטי השראה גנריים / מאוד מיינסטרימיים / באנגלית.
TNT, שפונים לבני נוער, יצאו בפרויקט משותף עם סטודנטים מבצלאל, שהגו פרויקט כרזות נגד בריונות ושיימינג בקרב בני נוער. הם יצאו עם קולקציית חולצות של משפטים שיכולים להיות חיוביים ויכולים להיות מעליבים.
ניתן למצוא בהם משפטים שונים, לדוגמה: "עף על עצמו", "חיה בסרט" ועוד.
ניתן למצוא בהם משפטים שונים, לדוגמה: "עף על עצמו", "חיה בסרט" ועוד.
הפרויקט הזה מאגד בתוכו אחריות חברתית ותאגידית של TNT, ושיתוף פעולה מעולה בין מוסד אקדמי, חברה מסחרית ונסיו לשינוי תודעה בקרב בני הנוער.
אני מתכוונת לקחת את שני הפרויקטים לכיתה שלי לשני שיעורים בעלי ארבע מטרות:
הכרות עם מושגים חדשים
הקשרים חברתיים נוספים מחיי הילדים
כתיבת פסקת טיעון
הצגת טיעון אישי- בכתב או בע"פ.
שיעור ראשון - הכרת המושגים אחריות תאגידית, שינוי תודעה, נרטיבים, שינוי חברתי.
שיעור שני - שיעור שפה וחברה -
הילדים יביאו לכיתה דוגמאות נוספות של משפטים, עם ובלי קשר לאופנה.
נדון במשפטים של שתי החברות שהצגתי;
נדון במשפטים של שתי החברות שהצגתי;
נכתוב מסע פרסום בקבוצות לאחת החברות (כל קבוצה תבחר למי), פסקת תוכן + כרזה מלווה.
כל ילד/ה יכינו פסקת עמדה לגבי הקמפיינים- בכתב / דקה מצולמת.
חומר עזר מצוין לשיעור, בהיבט השימוש באופנה כאקט פוליטי / חברתי, הוא הפוסט המעולה של חן סיון- כוחו של הלבוש, ועמוד הפייסבוק שלה שעוסק באופנה- האופנאית.
הרציונל לשימוש באופנה בכיתה הוא:
1. היא קיימת בכל מקום
2. ילדים וילדות אוהבים אופנה ומושפעים ממנה.
3. היא רלוונטית לחיים.
4. היא הקשרית להסטוריה, למגמות, לתרבות, לחברה, לכלכלה ועוד.
אשמח מאוד שתשתפו בתגובות לפוסט לקמפיינים מעניינים ודוגמאות
מזמינה אתכן ואתכם להירשם לבלוג - יש מלבן בצד ימין.
חג שמח, שרון
הרציונל לשימוש באופנה בכיתה הוא:
1. היא קיימת בכל מקום
2. ילדים וילדות אוהבים אופנה ומושפעים ממנה.
3. היא רלוונטית לחיים.
4. היא הקשרית להסטוריה, למגמות, לתרבות, לחברה, לכלכלה ועוד.
אשמח מאוד שתשתפו בתגובות לפוסט לקמפיינים מעניינים ודוגמאות
מזמינה אתכן ואתכם להירשם לבלוג - יש מלבן בצד ימין.
חג שמח, שרון
כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון ©
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה