"מוגזם"
– עברי לידר
מערך שיעור שפה, אומנות ותנועה
כיתות ו' עד י"ב
מטרות השיעור:
1.
ניתוח ביקורתי של
טקסט שירי
2.
זיהוי מקורות השפעה
על יוצרי הקליפ.
3.
ביצוע קבוצתי/ כיתתי
של פזמון הקליפ
4.
דיון כיתתי על
הביקורת שהשיר מציג
מהלך השיעור-
א. התלמידים יקבלו את הטקסט של השיר ויכתבו פסקת דעה- מה אני חושב/ת שהשיר בא להביע.
דיון קצר על התובנות
של ילדי הכיתה.
ב. צפייה מודרכת בשיר
ומציאה משותפת של מקורות השפעה-
עזר למחנכת: פוסט שכתבה ליטל ספיבק, בעלת הבלוג המדהים- שיר ותמונה- שעוסק בקשר
בין תולדות האומנות ואומנות לתרבות - "מוגזם- בשיר ותמונה"
* בפוסט תמצאו לינקים
לכל ההשפעות האומנותיות, והן רבות!!
ג. דיון כיתתי על
הויזואליזציה של הקליפ; מדוע לדעתכם בחרו דווקא השפעות אומנותיות, מה הן באות
להביע? מדוע דווקא את ההשפעות האלו? (מוכרות, מפורסמות, אייקוני תרבות ועוד), איך
הן קשורות לביקורת/ מסר של השיר?
ד. עברי לידר ביקש
מקהילת העוקבים אחריו להצטלם בביצוע תנועות הפזמון ולהעלות לרשתות החברתיות.
מדוע?
האם הייתם מסכימים?
מדוע?
האם הייתם מסכימים?
ה. עבודה כיתתית/
קבוצתית- ביצוע תנועות השיר, כסיום תנועתי- קואורדינטיבי.
תיהנו (:
וואו אהבתי ממש.
השבמחקים ידע
מתחילה לעקוב. חבל שלאהכרתי קודם
תודה רבה (:
מחקאת יכולה להירשם לבלוג