יום שני, 5 בדצמבר 2016

4 שיעורים על טקסט מאתגר אחד- התמודדות עם טקסט, לימוד תמצית וסיכום ומשימה יצירתית

אני אוהבת להשתמש בטקסט למטרות שונות ולבנות תהליך של שלבים הבנויים אחד על השני כמו קומות בבניין.
בטקסט "סילבוס יקירי" אני משלבת מספר תחומים, להלן הפירוט- ארבעה עד שישה שיעורים:


שיעור ראשון: התמודדות עם הטקסט-
קריאה אישית ושימוש באסטרטגיות (חובה)- מירקור משפט מפתח, מירקור (צבע אחר) מילים חדשות/ קשות, מירקור נקודות מעניינות.
כתיבת נושא לכל פסקה/ תמצית ליד הפסקה.
קריאה זוגית/ קבוציתי- הבנת הנרטיב/ רעיון מרכזי
כלל הקבוצות מקריאות מה הן הבינו- יוצרים סכימת טקסט על הלוח; דיון על הטקסט והבנתו.
* כדאי לקרוא את מודל ההתמודדות עם טקסט- מודל אי הודאות

שיעור שני- כתיבת סילבוס בינתחומי-
מהו סילבוס? פיתוח ההבנה של המושג והשימוש בסילבוס.
מה יכול להיות ביקורתי בסילבוס?
משימה: כיתבו סילבוס בהיסטוריה שמכיל בתוכו נושאים קשורים, לדוגמה- ג"ג של האזור עליו לומדים, מאכלים ותרבות האוכל בארץ עליה לומדים ועוד (היו יצירתיים, חלק מההערכה תהיה על יצירתיות).
הסילבוס צריך להיות בנוי משלושה נושאים, לכל נושא חמישה תת נושאים.
חומר מותר: אינטרנט, סרטים, שיעורים מקוונים, סיכומים, אטלס ועוד.

שיעור שלישי: כתיבת תמצית-
הסבר- מהי תמצית
כתיבת תמצית ע"ס העבודה שנעשתה בשיעור הראשון.
בדיקה ויישור קו.

שיעור רביעי: כתיבת סיכום-
הסבר- מהו סיכום, הבדלים בין תמצית וסיכום.
כתיבת סיכום ע"ס התמצית.
בדיקה.

הטקסט: סילבוס יקירי, אתר "אלכסון"


כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה