יום חמישי, 27 במרץ 2014

מילה על שלום, השלום עם מצרים וכיתה א4

אתמול חגגו 35 שנה להסכם השלום עם מצרים (1979), במקרה חברה העלתה שיר ופוסט על הנושא לפייסבוק, ופתחתי את הבוקר בכיתה בעשר דקות על הסכם השלום עם מצרים.

סקירה קצרה של האישים הבולטים מישראל ומצרים, מפת העולם לזיהוי מיקומי המדינות- שמות ומיקום גיאוגרפי, הסבר קצר- פתוח לשאלות על מלחמה ושלום, אויבים וחברים, גבולות ויתרונות השלום.

השמעה של השיר במתודת הקשבה:
הקשיבו לשיר, אשאל עליו שאלו:
https://www.youtube.com/watch?v=ajXks-EcHFk

עצירה- על מה דיברו בשיר?
משחתות, תפוחי זהב, חוף השנהב.... ועוד. הבנת מושגים תוך שימוש במפה ובוויזואליות דרך המחשב (משחתת, חוף השנהב).

המשך השיר- ואמירה- מותר לנוע.
מספר ילדים מתחילים לתופף ועוד שניים מתחילים לטייל בכיתה.
עצירת המוסיקה ושאלה: למה המוסיקה דומה?
אחד הילדים אומר למצעד.

הסבר שהמשוררת חיברה בין מילות חופש ומוסיקה שמחה לבין מקצב של מצעדי מלחמה.

המשך השיר, ריקודים, מצעדים ותיפופים, זמן לשאלות וסיכום.

כמה פשוט לציין מאורע משמעותי בכיתה א', כחלק מרצף של שיחים שונים- ידע עולם, שלום, סובלנות, כבוד הדדי וחברות.

כמה עצוב שאנו מציינים מלחמות, ימי זכרון, עוולות קולקטיביים ולא מציינים בקול תרועה ובעשייה איכותית את השלום, את יחסי החברות, את האומץ המנהיגותי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה