יום שני, 4 בספטמבר 2023

איך לדבר מורכבות ביסודי? פוסט פרקטי

שואלים אותי כל הזמן איך לדבר עם ילדים ביסודי על המצב,

להלן התפיסה שלי, שעובדת מזה שנים ארוכות - 

1 - החלטה ערכית שזה חשוב והבנה שזה תהליך אישי שלי, כשאת / איש חינוך, ותהליך שהכיתה תעבור.

2 - הבנה שילדות וילדים, נערות ונערים, חשופים לכמות מידע אדירה, ואין להם תמיד הבנה / תשובות / מרחב שיח בנושא.
     בנוסף, להתייחס לחינוך במרחבי מציאות כקריטי לחינוך לאזרחות פעילה.

3 יצירת תרבות ציוותית (ניתן להתחיל משכבה / ממספר מורים מחויבים לדבר) של דיונים מורכבים / עיסוק בנושאים
   קונפליקטואלים.

4 - חשיבה ברורה על התאמות לכיתה -
* אילו חומרים מתאימים
* אילו סוגיות רלוונטיות
* מה הידע שלהם - ומה צריך להשלים.
* למי יהיה קשה
* עדכון הורים.
 - אין שתי כיתות ג' זהות, כמו שאין שתי כיתות י"ב זהות.

5 -  שיעור מונחה תלמידים
שיעורים בנושאים מורכבים או רגישים הופכים להיות פשוטים יותר כאשר אנחנו נותנות לילדים את הבמה.
ואז אנחנו מתייחסות למה שהם אמרו / שאלו, ואם צריך משלימות לרמת הכיתה / גיל.
דוגמה שקרתה באמת:
שיעור חינוך מיני מס. 2, שהעברתי כמנהלת, שכבת ו', בנים (היועצת והמחנכת עבדו עם הבנות)
שאלתי מה זה לדעת חינוך מיני / מין
הלוח חולק לשני חלקים - "מה אני יודע" "מה אני רוצה לשאול"
עצם ההנכחה של הידע, השאלות, והמחשבות יצר כר מדהים לדיון, והיו שני מושגים שנשארו מחוץ לדיון עם הצבת גבול - הסבר סופר כללי והבהרה שיש דברים שאינם רלוונטי בשלב הזה (אם פתח לעסוק בזה אם זה יעלה שוב).

6 - שימוש בחומרים קיימים שיש להם רלוונטיות לערך / דילמה / מצב,
אך לא עוסקים בו ישירות.
ספרים, שירה, סדרות - הן נכס לפתיחת נושאים רגישים וחברתיים - הכל קיים בהן (לדוגמה -שימוש בסדרות לפיתוח חברתיות)
דוגמאות:
אוזו ומוזו מכפר קקרוזו - ג' - ד' ניתן ללמדו כמו שהוא + דיון חברתי
ה' - ו' - כנ"ל + לשאול -מכירים סיטואציה שכזו?
חט"ב - תיכון-  עיסוק בדבר עצמו שלשמו נכתב הספא.

הספר הילדים צוחקים - של הסופר הסורי -זכריא תאמר, להקריא את הספר
לשוחח על מלחמות (מומלץ לפני יום הזכרון)
לדבר על  - עדיפה דרך השלום ממלחמה
לספר שהסופר סורי - לדבר על המיקום של סוריה, להראות במפה, לאול אם שמעו על סוריה ומשם - להרחיב בהתאם לגיל - מדינה שאין איתה שלום, מה זה אומר; עם מי כן עשינו שלום...

שיעור על -מה זה למות - חשבתם על זה פעם?
כמה ימי זכרון יש, כמה סבאים נפטרים, כמה דברים ילדים עוברים, כמה דברים נשמעים בחדשות / בשיחות של הורים?
ומתי דיברנו על זה עם הילדים?
ילדים.ות ממציאים מידע שמשלים חוסר ידע / חוסר שיח - אז שווה לדבר על זה.
מערך מובנה שעבר בעשרות כיתות - תוכלו למצוא כאן

יש עוד המון דוגמאות, אשתדל לעלות אותן כפוסט בקרוב,
בשבוע הבא יתקיים זום על חינוך אקטיביסטי - פרטים בבלוג - ניתן להירשם אליו.



יום שלישי, 15 באוגוסט 2023

נשים במדעים - והקשר לפעלנות (אקטיביזם) של לומדות ולומדים

הפוסט הזה התחיל מבקשה שהגיעה אליי - חשיפה לנשים במדעים.
הנקודה המשמעותית ביותר שחשובה לנו נשות ואנשי חינוך - המורה היא הדמות המשמעותית ביותר בתחושת המסוגלות. חינוך עלול לשכפל ולשמר מבנים חברתיים, ולכן - יכול להיות המרחב שמשנה סדרי עולם, זה בהחלט בידיים שלנו.

מבחינתי יש שני דברים שמעסיקים אותנו וקשורים אחד לשני בקשר הדוק חינוך לפעלנות = אקטיביזם וחינוך מודע מגדר - שמאפשר לבנות להתבלט / להכיר ולהאמין ביכולות שלהן.
שני הדברים שאנו פועלות רבות לקדם אינם תמיד בהלימה למציאות האמיתית - אין מספיק נשים בעמדות מפתח, יש יותר גברים ידועים בתחומי מדע טכנולוגיה ואפילו ספרות מאשר נשים (מבחינת פרסום), ואי השיוויון בין גברים לנשים בארץ - לא משתפר בממדים לטובת הנשים.

קמפיינים רבים רצים בעולם ובארץ להעלאת תחושת הערך של בנות, ואני טוענת שיש קשר בין הדברים, ושאם אנחנו רוצות ורוצים לייצר שינוי בשני התחומים, מספר שיעורים בשנה לא יספיקו, אלא בניית נרטיב אחר; אני אדגים בפוסט את הבניית הנרטיב דרך הנושא של נשים במדע ופיתוח מסוגלות אצל בנות ונערות להנכיח את עצמן במרחב הלימודי - יזמי - התנהלותי.

ישנם מחקרים שמראים על תמונות מצב בכיתות רבות - הבנים מצביעים יותר, מדברים יותר, מפריעים לבנות לדבר; עם השנים בביה"ס ועד האקדמיה יש פחות נשים בתחומים מסוימים (הדבר נכון גם להיפך, אך בד"כ במקצועות פחות יוקרתיים בסטטוס החברתי) ועוד.

להלן הסכמה שלי לייצור מודעות רחבה לקיים ובניית תמונת עתיד, ניתן ליישם זאת לכל תחום; עבורי, זהו אופן הפעולה שמתאים לי במרחב החינוכי. אני מציעה שתבנו נרטיב* שלכן ושל מרחב הכיתה שמדבר את הדברים שחשובים לכן.ם






השפה בה נדבר -
איך אנחנו מדברות?
אני מדברת בלשון נקבה לפחות 50% מהזמן בכיתה; כמובן שבכל שנה אני מסבירה מדוע אני בוחרת לדבר בלשון נקבה ולא רק "גנרית" בלשון זכר. ההנכחה של לשון נקבה מייצרת שינוי חיובי מאוד, הן עבור הבנים שמתרגלים לכך שמתייחסים לבנות ולנערות שבכיתה, והן לבנות שעבור חלקן הדבר מעצים ועבור חלקן זה מפתיע אותן ומייצר חשיבה ודיון על השפה כמייצרת תודעה וכח.

על מה אנחנו מדברות ומדברים, ואיך?
מה נכנס למרחב הכיתה?
על מה נדבר?
אילו אפשרויות נחשפוף בפני הלומדות והלומדים?
אילו עולמות נפתח עבורם? מה מהלא מוכר יהפוך למוכר ואפשרי?
ונקודה מאוד משמעותית - איך נספר? איך נייצר את הקשר בין מה שמלהיב אותנו והתשוקושת שלנו, לפיתוח התשוקות והסקרנות שלהן.ם?
מה הלומדות.ים מספרות? האם גם ללומדות יש זמן במה בכיתה? כמה הלומדות אקטיביות?

הדמויות בהן נעסוק 
למי אנחנו חושפות את הלומדות?
האם אנחנו מדברות על מושגים ותהליכים וקושרים אותם לאנשים אמיתיים שהיו מעורבים בדבר? לתהליכים משמעותיים לחיינו?
האם אנחנו מפנות זמן לדבר על הנרטיב של חקר ומדעים? על המשמעות של פריצות דרך? על אתגרי העולם שמחוץ לכיתה?

הצמחת עמוד שדרה פנימי
חינוך מושתת על מסוגלות, מסוגלות בנויה מגמישות, התמדה ועמידה בתסכולים, ואם הצלחנו לבסס אותם מוטיבציה בשילוב סקרנות תאפשר פריצות דרך. פריצות דרך לא חייבות להיות משנות עולם, הן יכולות להיות ברמת התבטאות, אופני עבודה, חדשנות ועוד.

אפשרויות לביצוע בלמידה וחומרים 

שינוי תכנית הלימודים - תדאגו שיש יצירות, נושאים, דמויות חשובות בתכנית; מנסיון - זה עושה פלאים, לצוות שמשפיע על התוכן, ללומדות.ים שמגלים יוצרים ונושאים שלא נחשפו אליהם ולחברה, שמעשירה את עצמה.

בחירת דמויות של נשים / גברים שפרצו פריצות דרך, וגם שיח על העובדה שישנן המצאות ופריצות דרך שנעשו במקביל, ורק חוקר.ת אחד התפרסם (בד"כ הגבר / בעל הססטוס החברתי הגבוה יותר)

אפשרויות מגוונות של התנסות ובחירה ללא תלות במין (קריטי גם לחנ"ג ותנועה ולפעולות כלליות במרחב ביה"ס והחיים עצמם).

אי אפשור אמירת משפטים מקטינים-  רק בנים הם ..... בנות לא יכולות.... בנים לא.....

אי אפשור הדבקת רגשות שליליים לבנים או בנות, ואי מתן לגיטימציה להסללה של בנות הן... בנים הם...

פרויקט היפטיה Hypatia Project לעידוד בנות לבחירה במדע וטכנולוגיה -ארגז כלים מעולה ויישומי, מוזיאון המדע ירושלים

פוסטים מעניינים על מדעניות ישראליות (ולא רק), הידען

מאמרים מעולים וביקורתיים על נשים במדע (ומדוע הן לא מספיק מפורסמות וידועות), מכון דווידסון

50 מדעניות ששינו את העולם - ספר -יסודי וחט"ב

הספרים של הוצאת צלטנר - נשים - גן חובה ויסודי

הבניית שוויון מגדרי ואי-שוויוניות מגדרי בגן הילדים-אוסנת חכימה, רב גוונים בחינוך, 2019 - מאמר מוצלח שעוסק בנושא

מערך מקסים של קדמה - בל הוקס (פמיניזם זה לכולם) - ממליצה מאוד להכיר את גישתה השיוויונית

חוברת עומק -פמיניזם, ארגון אשה לאשה - עברית, ערבית

הרחבה - קבוצה נהדרת של טל ברייר - ספרות שווה - ספרות ילדים.ות כגורם משפיע בהבניית מגדר שיוויוני

הרחבה - גליון פמיניזם - הד החינוך, 2008 (רלוונטי גם היום)

פרק בפודקאסט פרסונה, של ניב מורגנשטרן, על נרטיב כיתה ולמידה מבוססת מקום


זמינה לשאלות והצעות (: שרון

יום שני, 7 באוגוסט 2023

חינוך אקטיביסטי בשדה הסביבתי - אקלימי

 שלום לכולן.ם,

חינוך אקטיביסטי הוא הנעה לפעולה (חיובית) לטובת החברה והפרט.
העולם מתמודד עם ההתחממות הגלובלית ועם שלל אתגרים סביבתיים מסוגים שוינם; הלמידה של תחומים אלו היא הקשרית ביסודה ומחברת את מדעי החברה, מדעי הסביבה, מדעים / טבע ואוריינות יחד.

נתחיל ממרכיבי החינוך האקטיביסטי בהמשגה פשוטה, וכמובן שניתן לערבב רמות בלמידה ובפעולה - 



אם נצא מנקודת הנחה שאנו רוצות לייצר קשרים הדוקים בין הלמידה בכיתה למציאות ולפתח בקרב הלומדות והלומדים אמונה בכך שתמונת העתיד שלהם מכילה שינוי שהם יובילו, עלינו לתת פתח ומקום למגוון אפשרויות של ידע ושל פעולה.

חיבור לאוריינות, מיומנויות והבנה ברמה גבוהה - 

אחת ממטרות העל בלמידה היא הצמחת לומדות ולומדים מיומנים ומסוגלים ללמוד לבד, לחשוב ביקורתית ועצמאית, מסוגלים לעבוד בקבוצה ועוד;
ממליצה מאוד להכיר את החוברת שנכתבה במרכז פואנטה של מנח"י בהובלת ניב מורגנשטרן

כאשר נחבר לחומר הלימוד עצמו אסטרטגיות / אופני עבודה / מיומנויות ונחבר בין תחומי דעת רמת החשיבה תעלה, ובעיקר אופן החשיבה של "העולם המאיתי" יתבסס מגיל צעיר; חיבורים בין - 
כלכלה - סביבה
שירה והגות - צדק חברתי
קיימות - תכנון עירוני
תכנון עירוני- well being של הפרט (חיבור ל - SEL)
אוריינות (שיעורי שפה) וקריאת דו"חות, מאמרי דעה, תסקירים ועוד - על מנת להבין את התמה במרחבים בה היא מתקיימת
וכיצד זה משפיע עלינו.

וכמובן שהאיך מאוד חשוב - 


בשנה הקרובה בביה"ס שלנו ע"מ לייצר אקטיביזם נעבוד במספר צירים (ואני בטוחה שהצוות מתוך ידע והתנסות ירחיב את האופנים והאפשרויות של אקטיביזם) כמובן בהתאמה לשכבות גיל והנושאים השונים - 

* הכרות עם מושגים מרכזיים בקישור לחיים שלנו בת"א יפו ובארץ
* הכרת כלל המאבקים הסביבתיים בארץ, הזמנת הקהילה להיות מעורבים בהם (בין אם חתימה על עצומה ובין אם אחרת)
* ביצוע יוזמות של הלומדות והלומדים שמהותם פעולה במרחב העירוני שלנו סביב סוגיות של אבע - סביבה - חברה
* המצאת מקצוע חדש - מהשדה לצלחת בעיניים ביקורתיות - למידת עומק של נושאים שבחרנו (תעשיית האופנה, קושולד,       קפה ועוד) והבנת כלל חלקי השרשרת מרגד גידול הקקאו / כותנה / אחר ועד לצרכן הסופי - מי מרוויח, מי מפזיד ומה       
   המשאבים הנדרשים?
* חשיבה ביקורתית דרך עיסוק בקשר בין תרבות וצילום לסביבה
* למידה מבוססת מקום כחלק מובנה בהעמקה למידת נושאי הליבה של המקצועות הרלוונטיים
* החלפת חומרי הלימוד בשפה לחומרים מהעולם האמיתי בצירים שלנו
* למידה דרך פודקאסטים שישלבו - סביבה ושפה + מיומנויות לומד.ת
* שילוב משמעותי של אומנות והתבוננות ללימודי הסביבה והמדעים ע"מ לייצר חיבור רגשי שנדרש להפעלת רצון לשינוי.
* שת"פ ושילוב נושאי מדע אזרחי לשגרות השנתיות שלנו כתפיסה של אקטיביזם
ועוד

מצרפת מעט חומרים רלוונטיים

חינוך לפעולה בנושא שינויי אקלים / מרכז בידינו, מרכז מורים ארצי לחינוך לקיימות

הכנסת תחום אחריות תאגידית ללמידה כחלק מהבנת העולם

למידה חוץ כיתתית בדגש קיימות ושינויי אקלים - מרכז בידינו, מרכז מורים ארצי לחינוך לקיימות

סקר טבע עירוני - יכול להוות תשתית מדהימה לעבודות חקר וחשיבה על העיר מתוך תחומי הלימוד (צירפתי את של ת"א יפו אבל יש להמון ערים ואזורים)

האתרים של - השל, הרשת הירוקה, אקואושן, מכון דוידסון ואחרים.

פודקאסטים על סביבה ואקטיביזם

הגורם האנושי - פודקאסט על קשר אדם סביבה - חיים וסביבה

פודקאסט שמוקדש כולו לאקטיביזם למען בעלי חיים - מהפכה חיה

פודקאסטים עולמיים על אקטיביזם סביבתי / מתוך אתר השל

פודקאסט ההתחדשות העירונית של ת"א יפו - תכנון והעיר (ממליצה מאוד, מי שיזם אותו ומוביל אותו חבר קרוב שמוביל ראייה אחרת של תכנון עירוני - תמיר קהילה)

חומרים לחיבור אורייני 

אוריינות, הבנת הנשמע והנקרא

שימוש בפודקאסטים ללמידה

מיומנות ציר זמן - מיומנות חוצת מקצועות


זמינה לכל שאלה / הצעה
אשמח שתשתפו ואוסיף, עם קרדיט, חומרים וכיווני מחשבה

ומי שלא מכיר.ה ומאמינה בחינוך אקטיביסטי - מדריך כיס לחינוך אקטיביסטי

שרון



יום רביעי, 2 באוגוסט 2023

מדריך כיס לחינוך אקטיביסטי

חינוך אקטיביסטי הוא לא ימין ולא שמאל, הוא לא פריווילגיה  - הוא סוג של כח על (:

הוא חינוך שמטרתו לתת לא.נשים קטנים וגדולים את מיומנויות החשיבה הביקורתית ולגרום לעצמנו להבין את הקשר בין ידע לפעולה,
ובעיקר את חשיבות הפעולה על המציאות.
הוא רלוונטי לשיוויון מגדרי, משבר האקלים, דמוקרטיה, ספרות ותרבות ובעצם - לכל דבר. כתבתי מדריך כיס לחינוך אקטיביסטי עם כל עקרונות הפעולה וידע רלוונטי. ניתן להצטרף לקבוצת ווטסאפ שעוסקת ב - איך עושות את זה - פה
ניתן להוריד את המדריך - פה

להלן עקרונות היישום שלו -




ממליצה בנוסף להכיר ספרות יסוד פוקחת עיניים בנושא חינוך אקטיביסטי - אזרחי - ולהבין כמה חינוך הוא קריטי לחברה בריאה בעלת עושר תרבותי -



תיהנו, תפעלו, תשתפו - ואני זמינה לכל שאלה





יום רביעי, 11 בינואר 2023

טקסטים לשמיעה, עבודה על טקסט ויזואלי וחיבור בין הבנת הנשמע לנקרא

 אחד האתגרים בהם אנו נתקלות יותר ויותר הוא אתגר שטף הקריאה, שמאפשר לילדים לעבוד על טקסטים מורכבים, כאשר בשילוב מיומנויות ואסטרטגיות אמורים לתת ללומד.ת עצמאות בלמידה, תחושת מסוגלות, התמודדות עם אתגרי חשיבה ומענה על שאלות ומשימות.

ישנם ילדים.ות רבים שיש להם פער משמעותי בין ההבנה השמיעתית להבנת הנקרא

ילדים.ות שיש להם פער בין מסוגלות ביצוע משימות כאשר מתקיימת הקראה / התייחסות לטקסט ויזואלי / שמיעתי

ילדות.ים שיש להם צורך במענים דיפרנציאליים בלמידה בכיתה,

ועוד מגוון אפשרויות שמצריכות יצירתיות בהוראה.

כאשר אנו מבינות שכל פריט הוא טקסט - סרט, קליפ, פודקאסט, מגזין, ספר, טקסט, פרסומת וכו', ובנוסף מבינות
שיש לנו בכיתה סוגי לומדים מגוונים, אם נשלב את סוגי הטקסטים אל מול אותו מגוון משימות - 
שאלות אמריקאיות / פתוחות, כתיבה (על כלל נגזרותי), משימות יצירתיות (קומיקס, שיר ראפ, הכנת כרזה...), הצגת נושא ועוד - נרוויח מעליית המוטיבציה בכיתה וירידת זמני התסכול / צורך במתן מענה צמוד לילדים המתקשים בקריאה (כמובן שנוכל במקביל להשתמש בעוד אופני עבודה דיפרנציאליים.

אפשרות ראשונה

מתן טקסט שקיים גם באופן מוקלט, להלן כמה אפשרויות נהדרות,
וכמובן שניתן להכין מאגר כאשר כל אשת צוות מקליטה טקסט אחד / כיתה גבוהה מכינה / ההורים

אדם צעיר - למגזין המפולא הזה יש פודקאסט, בו ניתן למצוא פרקים מוקלטים של טקסט מתוך נושא  -ד' עד ז'

סיפורים מתוך מדרשים, של סנונית - סיפורים / שירים קצרים + הקלטה נהדרת - ג' עד ה' (ו' למתקשים)

ספריית פיג'מה בספוטיפיי - א' - ב' (ג' -ד' למתקשים)

ספריית העיוורים - בתשלום

אפשרות שניה

הקשבה לפודקאסט / צפייה בפרק / סרטון / סרט וקבלת משימות בעקבות -

שאלות ידע על התוכן - בכתיבה / הקלטה
הכנת רשימה בעקבות (מיומנות חשובה) של נתונים מתוך הפודקאסט / פרק...
הכנת ציר זמן בעקבות ההקשבה - ניתן להכיר את המיומנות בסרטון הזה
הכנת ביקורת - בכתיבה / ציור / הקלטה
הכנת תרשימי זרימה

אפשרות שלישית 

שימוש בשיר מוקרן / מושמע + הטקסט המודפס - פה כל השירים בעברית הם מרחב העבודה שלנו,
אחרי ההקשבה ניתן לעבוד עם השיר כמו כל טקסט
למה לעבוד עם שירים-  פוסט הסבר 1

                                 פוסט הסבר 2




אשמח לשמוע אם עובד / רעיונות נוספים / מקורות השמעה שאני לא מכירה, שרון



יום שבת, 24 בדצמבר 2022

אחריות תאגידית וחינוך - איך נכניס את התחום ללמידה?

 



 

במסגרת הפודקאסט שלי אני מדברת על "חינוך שאינו חינוך (עדיין)" כאשר המטרה העיקרית היא לתת למחנכות ומחנכים חומר למחשבה פרקטי לטובת הכנסת תחומים שחשוב, לתפיסתי, להכניס ללמידה בבתי הספר. אפשר לבחור כל תחום אחר ולהתבסס על העקרונות שאני מציגה על מנת לשלבו בלמידה.

מדוע חשוב להכניס נושאים מגוונים ללמידה?

 

התחום של אחריות תאגידית מכיל בתוכו את כלל השרשרת, בכל תחומי החיים שלנו, שמתחילה משתילה / שימוש במשאב - ועוברת דרך ייצור / פיתו - העסקה - שיוון  - מכירה - צרכנות - כלכלה - פרסום - השפעה על.... - ועוד.

התחום של אחריות תאגידית הולך יד ביד עם יעדי פיתוח, הסכמי קיימות, צריכה, אקולוגיה ועוד,
ולתפיסתי הוא קריטי לעיסוק - בין אם :

ממוקד - שיעורים פזורים לאורך השנה
הטמעה במקצועות אחרים -שפה ואוריינות, מדעים, ביולוגיה וכו'
יצירת תת מקצוע שנתי - ניתוח תהליכים של אחריות.

אתייחס פה לרמת המורה הבודד.ת, ולא לתהליך הארוגני של בי"ס / ארגון שרוצה להטמיע אופן עבודה שכזה (על כך בפוסט נפרד) - איך מתחילות?

אפשרות ראשונה:

בוחרות נושא שקשור לאחריות תאגידית, לדוגמה - שימוש יתר בבגדים (ייצור, קניה, עלות, העסקת ילדים והעסקה בכלל, צרכנות, פסולת, זיהום סביבה)

מציאת כלל החומרים שקיימים בנושא, ניפוי לפי המיקוד שבחרת לעסוק בו, התאמה לגיל הלומדות.ים,
בניית שאלות לעיסוק,
הצמדת מיומנויות לומד.ת - שאילת שאלות, קיום דיון ביקורתי (דיבייט / אחר), יצירת ציר זמן, בחינת שינוים בין חברות (השוואה) ועוד,
ניתן לשלב עם הכנת תוצר - כרזה / הכנת דו"ח חברה, הכנת משחק קופסא ועוד.

אפשרות שניה:

בוחרות סרט שעוסק בנושא של קיימות / אחריות תאגידית (מרחיבה את נקודת המבט משום שקיימות נוכחת יותר בשיח החינוכי) -ומייצרות עבודה סביב סרט,
אפשר לקרוא פה על בניית יחידת למידה, ושימוש בסרט כיחידת למידה

בוחרות.ים פרסומת שקשורה למוצר מסוים - ועובדות בניתוח שלה דרך שילוב חשיבה מבוססת נתונים חשיבה ביקורתית;

ויוצאות לדרך.

להלן החומרים הרלוונטיים שאני יכולה להציע:

פרק הפודקאסט שמדבר על חיבור התחומים - 

להאזנה: https://spotifyanchor-web.app.link/e/COoBH6ssUvb

לצפייה:



למידה מבוססת מציאות - פוסט בסיס (ליחצו)

זמינה לשאלות, מחשבות, רעיונות בעקבות