יום שני, 8 ביולי 2019

תרגיל המראה - בהשראת הסיפור שאינו נגמר - חוזקות ותהיות - כיתה ו' עד מבוגרים

בסיפור שאינו נגמר, הגיבור אטריו (הדמות המהדהדת של בסטיאן) צריך להגיע אל האורוקל;
בדרך עליו לעבור דרך מספר שערים, כאשר שער המראה הוא השער המורכב מכולם.
מספרים על השער הזה שגם האבירים האמיצים ביותר ברחו ממנו בצעקות ובכי.

גם אם אין לכן/ם זמן לצפות בסרט עם הכיתה, ניתן להשתמש בתרגיל המראה על מנת לתת לילדים/ נוער/ אנשים יכולת להתבונן על עצמם, בצורה אמיצה.

ההתחלה היא יצירת המרחב המתאים לעבודה רפלקטיבית אישית.
יש שתי אפשרויות, האחת - לומדים המתורגלים בעבודה רפלקטיבית אישית, וכאלו שלא.

יש להסביר כי התרגול הינו תרגול עצמי, לעיניהם/ן בלבד (ניתן לומר שבהמשך יבחרו תכונה אחת לשינוי/ להעצמה ועליה ידברו 1:1 או בקבוצה)
מטרת התרגול היא לסייע להם להכין רשימה של תכונות שיש בהם בחלוקה לתכונות מקדמות ותכונות מעכבות.
עליהם לעצום את העיניים לכמה דקות, ולחשוב מה היה קורה אם היו מעמידים מולם מראה שרואה הכל!!
רואה מחשבות, התנהגויות, חלומות, כשרונות.

על כל לומד/ת לכתוב לעצמה רשימה מחולקת של תכונות מקדמות ומעכבות, וניתן להתייחס לתכונות מסוימות כגם וגם.

לאחר מכן ניתן להמשיך לעבוד עם הרשימה על היבטים ספציפיים:
כתוצר יוצא של שיעורי חברה
דילמות חברתיות או אישיות 
אל מול ציר פיתוח אישי - רגשי, חברתי או לימודי
אל מול קונפליקט / צורך ממוקד.



אשמח לענות על כל שאלה, וממליצה במידת הצורך להתייעץ עם גורמים רלוונטיים בבית הספר / ארגון.


כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי - רמון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה