יום שלישי, 4 בדצמבר 2018

שימוש בסרטים ללמידה - תפיסתית, חברתית, תפקידית, מנהיגותית - כתנאי ללמידה

אני עובדת כמחנכת מזה שש שנים; לפני כן עבדתי במקומות שונים בארץ ובעולם בתחומים שונים של פיתוח למידה והדרכה; השילוב של מידע חזותי רלוונטי מאפשר יצירת הקשרים יישומיים.
המטרה שלי היא לגרום לילדים / אנשים לשמוח/ להינות בלמידה; הנאה = בסיס למוטיבציה. אני רוצה להציע לכן-ם שימוש בסרטים ליצירת תמונת עולם, לשיח חברתי ורגשי.

שחקי שחקי על החלומות, 
זו אני החולם שח. 
שחקי כי באדם אאמין, 
כי עודני מאמין בך. 

כי עוד נפשי דרור שואפת, 
לא מכרתיה לעגל פז, 
כי עוד אאמין באדם, 
גם ברוחו, רוח עז. 
שחקי כי גם ברעות אאמין, 
אאמין, כי עוד אמצא לב, 
לב תקוותי גם תקוותיו, 
יחוש אושר, יבין כאב.

טשרניחובסקי

סרטים הם מציאות חלופית לשעה וחצי - שעתיים. סרטים טובים הולכים איתנו יד ביד, שוזרים פסים על ליבנו.
סרטים הם שפה ויזואלית (טקסט גרפי) שיכולה לסייע לנו לדבר על נושאים שונים:
סוגיות חברתיות
היבטים רגשיים
תופעות סוציולוגיות, ועוד.

                  על שימוש בסדרות ללמידה מתמטית.

הפוסט מתמקד בכמה דוגמאות לשימוש בסרטים ללמידה, שיח ורפלקציה חברתית - רגשית.

היתרון בצפייה בסרט היא הכניסה לעולם דמיוני (גם אם מבוסס על סיפור אמיתי), בה גלומות:
1. היכולת להזדהות עם השחקנים
2. היכולת להביט על סיטואציה מהצד(ולהכיר /להזדהות /לבקר / לתהות)
3. להתעצבן / להתאהב / לכעוס / לצחוק 
4. היכולת להיות בריחוק אל מול נושא מורכב / מכאיב / חדש
5. יכולת התפקסות על נרטיב בזמן קצר, אך בצורה עגולה והוליסטית

להלן כמה דוגמאות:
הסרט מקפרלנד - סרט שמתאים מכיתה ו' עד 99, מתאים לבתי ספר, צבא וארגונים; עוסק בקבלת החלטת, הצבת מטרות, התמדה (אפרופו העיסוק ב- GRIT), התמודדות עם קשיים, ובעיניי בשאלה החשובה מכולן - מה מוביל אותנו?


אני סאם - סרט שמתאים מכיתה ו' (בוגרת) - שילוב אנשים אם מוגבלויות בחברה, אהבה בין הורים לילדים, גמישות מחשבתית






בכיתה - הפער בין סטריאוטיפ והחיים - ממליצה לא להראות את כל הסרט, אלא רק את הקטע - יותר מתאים בבית הספר
ארגון שנותן שירות - הפער בין הקונה ה"אידיאלית" לקונה שנכנסה - אינספור שאלות מוסריות
סצנת החנות באשה יפה

התמקצעות - רמת החשיבות של מקצוענות בתפקידים מסוימים היא כ"כ קריטית, להלן דוגמה מעולה, בסרט The call
מראים לנו את חשיבות טלפנית המשטרה כאשת מקצוע; ניתן לדבר גם על חוסן, תחושת מסוגלות, בטחון במקום העבודה, תמיכת האחראים ועוד;
מתאים מאוד לצבא ולגילאים מבוגרים



מנהיגות - 
המאמן קרטר 
חיילי צעצוע
רובין הוד (עם קווין קוסטנר) - אצלנו עלו נושאים של  - שיוויון, שיוויון חברתי, יחסים בין גברים לנשים, החפצה ועוד.
לב אמיץ - ניתן להשתמש בסצנות ספציפיות - 


בהצלחה, ואשמח לענות על כל שאלה.


כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי - רמון
השימוש בתכנים בכפוף לשיקול הדעת של המשתמשות/ים, בהתאם לילדים בכיתה / לאוכלוסייה / ארגון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה