יום שני, 9 ביולי 2018

חדשנות פדגוגית - כבר ממחר (:

מאיזו שהיא סיבה לא ברורה חדשנות חינוכית מקושרת יותר ויותר לטכנולוגיה.
יותר מזה, התפיסה שחברה עתירת ידע חייבת הכנסת טכנולוגיה לכיתה בכדי להתמודד עם ה"מציאות" מייצרת מציאות בה הטכנולוגיה היא חובה.
אני מסתכלת ומיישמת חדשנות פדגוגית וחינוכית אחרת, כאשר אני מסתכלת על שלושה צירים מקבילים:


חדשנות היא יכולת של פיתוח יכולות שלא היו קיימות, התבוננות מורכבת על מציאות מורכבת, הבנייה של חשיבה מסדר גבוה (ביקורתית, פילוסופית, הקשרית), פיתוח חשיבה יצירתית, פיתוח מסוגלות, פיתוח יכולת למידה ועוד (של התלמידים ושלנו)

ומכיוון שחדשנות אינה חד מימדית ואינה מיומנות אחת אלא מכלול, עלינו כמחנכות ומחנכים לייצר חדשנות פדגוגית בצורות שונות שתיתנה מענה ל:
סוגי לומדים שונים בכיתה
יכולות חשיבה אחרות
מענה לחוזקות מסוגים שונים
מייצרת אתגר ומוטיבציה (שני אלמנטים קריטיים ללמידה)
מאפשרת ביטוי אישי אל מול נושא
הלימה למטרות הלמידה
ועוד

איך?

כל אחת ואחד מאיתנו בעלי תחומי עניין שונים, חוזקות שונות, התמחויות שונות;
אני מנסה לשלב בכל שבוע לפחות שלושה שיעורים מסוגים שונים  -
שיעור של מתודה הפוכה
שיעור עם תוכן מפתיע (דוגמה בהמשך)
שיעור בו אני מלמדת מיומנות שאין לילדים/ אין לכל הילדים
שיעור ביקורתי
שיעור שמעודד חשיבה ביקורתית
ועוד.

לדוגמה - שיעור על יצירתיות וניתוח של המצאות, ממנו אני ממשיכה לנושאים של שפה - כתיבת פסקת טיעון, המצאת שאלות חקר ועוד; ממשיכה לשיעורון חקר - מציאת נתונים על קמפיינים / מציאת נתוני צריכה /אחר.

חידה - מה נחקור לפי התמונה הזו? יש פה שתי שאלות, ברמת מוצרים וברמה אסטרטגית (:
מחכה לתשובות בתגובות (:
מי שתגיב תקבל מערך למייל (אז ליד התגובה כיתבו מייל)



** כדאי להירשם לבלוג, ולא לפספס תוכן יישומי לקראת שנת הלימודים הקרבה 


כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי - רמון




5 תגובות:

  1. השיעור יעסוק בשונות צבע עוגיה אל מול "צבעים שונים של אנשים"
    / בחירות מוצרים ושיווק מוצרים...
    Liatpicharzki@gmail.com

    השבמחק
  2. נחקור ונמצא: כמה סוכר בכל עוגיה?
    bbavital@gmail.com

    השבמחק
  3. אשמח לקבל חומרים על חדשנות פדגוגית

    השבמחק
  4. אודה לך ואשמח לקבל חומרים

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה, ניתן להירשם לבלוג בעמוד הראשי ואז הכל מגיע למייל
      שנה טובה

      מחק