יום ראשון, 10 בינואר 2016

שימוש בסרטונים וסדרות בלמידה- שפה, מדעים, חברתי ועוד

אני משתמשת בסרטונים ובסדרות באופן קבוע למטרות שונות:

1. הטרמה (כולל כיתה הפוכה, הכנה מראש).
2. פתיחת נושא (סיכום מידע מתוך סרטון/ סדרה/ שיר)
דוגמה- ילדי הכיתה צפו בשני סרטונים על אליעזר בן יהודה- בחדשות מן העבר ובשרגא ביש גדא- כתבו מידע חדש בחלוקה לרציני ומוזר.
הקשיבו לשיר- אליעזר בן יהודה- אספו מידע וביקורת.
העלו שאלות לדיון, ומשם יצאנו לשיעור על בן יהודה.
יתרונות- הקשבה, מעולה לערוץ השמיעתי, איסוף מידע.
3. יצירת סקרנות
4.  סיכום
5. מבוא למשימת כתיבה
6. עבודה על מיומנויות הקשבה, מעקב וסיכום
7. כמצע לדיון
8. כמרכז נושאי בפני עצמו.

המלצות לסדרות מעולות ותחומיהן:

שרגא ביש גדא (נונסנס)
דמויות ופועלן
כיתה א' ומעלה, לעיתים יש צורך בתיווך
שוסטר ושסטר
נושאים שונים והקשר ביניהם
כיתה ב' ומעלה, לעיתים יש צורך בתיווך.
אני נוהגת לעצור ולשאול שאלות רבות, לקשר לנושאים אחרים שאנו לומדות ועוד (יצירת הקשרים חשובה ללמידה)
בלי סודות
גן- א'
קריאה, שיפור שמיעה פונולוגית
דן ומוזלי (נונסנס)
גן- ג'
מיומנויות חברתיות, סיטואציות חברתיות- מעולה לדיונים על נושאים חברתיים ורגשיים
היה היה
ב'- ה'
היסטוריה.
מעט אלים לעיתים
חדשות מן העבר
ב'- ח' (מתאים גם לגילאים בוגרים יותר)
היסטוריה, אישים, מאורעות- קצב מאוד מהיר, יש צורך בתיווך
החפרנים
ב'-ז'
היסטוריה, אישים, מאורעות, נושאים ומושגים- קצב מאוד מהיר, יש צורך בתיווך




בריינפופ כמובן (:

סרטונים חברתיים/ רגשיים:


יום ולילה- מעולה לשיח של הפכים, רגשות הפוכים, התחלה של מישמת כתיבה



סרטוני כדור הארץ- נמפלאים לפתיחת נושא שימור, גיאוגרפיה, אקולוגיה (באנגלית):


וכמובן סרטים רבים שרלוונטיים לכיתה, לאופייה, לצרכים, לנושאי הלימוד.

אשמח לענות על כל שאלה, להפנות לסרטים לפי צורך/ נושא ולעזור לתפור שיעורים הפוכים.

שרון (:



                                                   © כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה