השבוע התקיים המפגש השלישי בקורס שאני מעבירה בפסג"ה חולון. המפגש עסק בשימוש בטכנולוגייה בכיתה.
בעולם היום שולטת התמה של שימוש רב בטכנולוגיה והרשת מוצפת בכמויות אינסופיות של אפליקציות ואתרים שיכולים להיות להם יישומים טכנולוגיים.
במקביל ישנה ציפייה מהמחנכות שהן תשתמשנה (וישתמשו) במקסימום טכנולוגיה, תוך אספקת אתרים רבים לתרגול, הפיכת חומרי לימוד ללומדות, מצגות, שימוש במידע רשתי והכנסת התכנות לבית הספר.
אחת התחושות שעלו במפגש היא שהכשרה איכותית לשימוש בטכנולוגיה, ואין הכשרה להתמצאות במרחב הטכנולגי שמעבר לאתרים של תרגול וידע (ויקיפדיה, גמב"ה, מט"ח, אופק וכד'). במפגש ראינו סרטונים, ערכנו דיונים פילוסופיים על טכנולוגיה ולמידה והעברתי סקירה תיאורתית ורוחבית.
להלן מספר אלמנטים מרכזיים שדוברו-
שימוש בטכנולוגיה צריך להיות בעל מטרה ברורה, כאשר הטכנולוגייה משמשת כאמצעי היעיל ביותר.
שימוש בטכנולוגיה כדאי שישולב במטרות חברתיות ובהקניית הרגלי למידה/ עבודה (עבודה בקבוצות, חקר, שיתוף פעולה ועוד).
טכנולוגיה יכולה לשמש ל:
קשר עם הורים
יצירת מרחבי למידה ושיתוף סגורים ושיתופיים
חקר
הטרמה ללמידה
סיכום חומר
אימון
חדשנות ויצירתיות
סיכום חומר
מבדקים (חידונים)
למידת עמיתים
כלי עזר למתקשים (בכתיבה, העתקה, מהירות עבודה)
אתרים נוחים לעבודה ומומלצים:
Kahoot:
https://getkahoot.com/
האתר של אורי אלון (תבניות בסיס למשחקים): http://urilon.wix.com/new-argaz
פוסט שלי שמתעדכן תדיר ובו למעלה מ-200 אתרים ואפליקציות לשימושים חינוכיים, בחלוקה לנושאים:
* כדאי להיכנס ללבוג לפוסטים של שימוש בטכנולוגיות בכיתה.
בהצלחה, ואני פה לכל שאלה ותגובה,
שרון.
יפה כל הכבוד.
השבמחקחוסר הכשרה או כשירות נמוכה של מורים למשימה של שילוב טכנולוגיה הוא בהחלט הבעיה המרכזית לדעתי.
השנייה היא עצם עובדת הגדרת המורה כאחראי על כל התהליך. לדעתי חסר תפקיד של יועץ חוויות למידה (טכנו-פדגוג או איך שתרצו לקרא לו), שהוא זה שיבנה את התוכניות בפועל ויסייע למורה להחליט איזה מהתוכניות מתאימה יותר לכתה שלו ולצורך ההדרכתי שלו.
יום יגיע :)
בכל בי"ס יש מורה שאחראית על התקשוב, אך אכן הדרך עוד ארוכה.
מחקתפקיד לאשת מקצוע שיש לה ידע רחב, הכשרה למחנכות, מעבדות בבתי הספר ועוד.
ובעיקר שילוב נכון פדגוגי.