יום שישי, 17 ביולי 2020

מודל רחב ללמידה מרחוק (שלי) וכיוונים מעולים לתכנון למידה מרחוק (פוסט ליקוט מהרשת) - אוצר היברידי

עכשיו, כשיש זמן לתכנן את שנה הבאה, על אף שלא ברור המתווה לפתיחת שנת הלימודים, החלטתי לשרטט מודל פשוט לתכנון למידה מרחוק, שחלקים ממנו סופר רלוונטייים ללמידה "רגילה" בין כתלי ביה"ס,
ןלאחריו לרכז לינקים של בלוגים / אתרים עם הצעות קונקרטיות נהדות ואופני פעולה - כל לינק לחיץ מכיל את שם הכותב-ת ואת הכותרת הרלוונטית.

תתפרעו, תיהנו ואל תחששו לייצר תמהיל מיטבי עבורכן-ם, בהתאם ל:
1. תפיסות עולמכן-ם
2. תפיסה ארגונית / בית ספרית.
3. אופי הכיתה / קבוצה שלכן-ם.

המודל שאני מציעה כבסיס חשיבתי (פוסט נוסף מוקדש ליחידות לימוד כמודל אפשרי) הוא מודל (לא סופי, בבנייה) שמשלב את ה - "חובה" וההרחבה, מאפשר בחירה - לצוות ולילדים - הן בכמות שיעורים ביום והן בחומר הפדגוגי, משלב מספר אופני לימוד על מנת לענות על מצוקת מכשירי קצה ומגוון סוגי לומדות-ים.
אחד הדברים החשובים שגילינו בבית הספר בארבעת החודשים האחרונים שיש צורך במערכת מובנית ובתוכה ניתן "להתפרע", כי היא נותנת אפשרות של מעקב וסדר למי שנמצא בבית, ולהורים.
יש כמה היבטים (לא מפורטים בפוסט זה) שרלוונטיים לחט"ב ותיכון, אך התמקדתי בבי"ס יסודי, בו האתגרים גדולים יותר - עצמאות לומדים, למידת מיומנויות הכרחיות, תפיסת צורך הורית, יכולת סיוע, תפיסת רלוונטיות של הלומדים - "אין בגרויות" ועוד.

להלן המודל התפיסתי שלי, אשמח לענות לשאלות - 



אלה חומרים בהם נתקלתי, ואהבתי, ברחבי המרחבים בהם אני מסתובבת מקצועית (אם יש לכן-ם עוד, שילחו ואוסיף בשמחה),
הסיבה שבחרתי לאגד חומרים שונים, היא משום שאני מאמינה, שעל כל אחת-ד לייצר מבנה מיטיב עם אופני הלימוד שלכן-ם, אופני הלמידה של הכיתה, הגיל, הצרכים והחוזקות, תיהנו 


רחל ארליך - למידה היברידית ואיך נכון להתכונן אליה פדגוגית - מעט הגדרות, הדגמה נהדרת דרך יחידת תוכן (אחת מאהבותיי הגדולות), ממליצה לשוטטט גם בבלוג הנהדר של רחל


ענת שפירא - מדמיינים את ספטמבר - תרגום של דו"ח על למידה היברידית של MIT - דו"ח נהדר, יישומי שעובר על נקודות חשוובת ביותר





פודקאסטים הם כלי מעולה ללמידה, תוכלו למצוא הרחבה על שימוש בפודקאסטים כאן,




מישחוק ולמידה, טובים תמיד, לכל סוג של למידה -  האתר של מור קנדי - פשוט למשחקהאתר של אפרת בנטוב גז - פיתוח משחקים


למידה סביב יחידת לימוד - שרון מיכאלי - רמון - בקרוב

בהצלחה, פוסטים נוספים יגיעו בהמשך, ממליצה להירשם לבלוג







כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי - רמון 2020 ©

4 תגובות:

  1. שרון תודה.
    נתקלת לראשונה בבלוג שלך ואשמח לעקוב.
    ממש מתחברת לגישה שלך- את כובתבת בגובה העיניים, בלי עומסים תאורטין, המון פרקטיקה. תודל רבה
    במישור המקצועי מחיי ביה"ס- החלק של הבחירה מאוד קרוב לליבי ומחפשת חומרים כדי להעמיק עקרון זה בבית הספר שלי. גם החלק של "ילדים מלמדים ילדים" הוא עקרון בסיס בבית הספר שלי ואני שמחה לקרוא ולקבל עוד השראה לפיתוח התחום והרחבתו.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום, נשמע בי"ס עם כיוונים נהדרים.
      תירשמי לבלוג - תכניסי מייל לתיבת רישום, מימין לפוסטים
      יום טוב

      מחק
  2. אשמח להירשם לבלוג. לא ברור לי איך עושים זאת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה
      יש בעמוד הראשי, ממחשב / מהסלולארי אם תלחצי על"גירסא לאינטרנט",
      יש שם מלבן ולשם מכניסים את המייל

      מחק