בוקר טוב,
זה רק היום השני ללמידה מרחוק ויש תחושה שהרשת מוצפת ומציפה באינסוף חומרים.
צוותים שלמים שלא לימדו מעולם מרחוק לומדים תוך כדי תנועה,
מומחי הוראה ולמידה מעבירים סדנאות וובינרים מרחוק לצוותים שלמים, יש התגייסות של כתיבת חומרים נפלאים,
מומחי הוראה ולמידה מעבירים סדנאות וובינרים מרחוק לצוותים שלמים, יש התגייסות של כתיבת חומרים נפלאים,
הורים בונים לוחות זמנים לשהייה בבית, קבוצות פייסבוק קמות סביב השהייה בבית ועוד.
כל זה טוב ויפה, אני מציעה פה ארבע נקודות מבט חשובות, לתפיסתי:
1. זמן חופשי הוא חשוב בתוך כל הסיטואציה, הן בהיבט מניעת שחיקה של ההורים / צוותים / ילדים והן משום שזמנים של "עשיית כלום" / בטחה / זמן מסכים חשובים לוונטילציה.
2. מניעת הצפה - כולם רוצים לעשות טוב, תתמקדו.
מה חשוב לכן-ם?
קחו כל שבוע בנפרד / כל יום בנפרד
תתמקדו במיומנויות שונות, בתכנים שונים, תנו הרבה מקום לסקרנות ולבחירה של הילדים.
מה חשוב לכן-ם?
קחו כל שבוע בנפרד / כל יום בנפרד
תתמקדו במיומנויות שונות, בתכנים שונים, תנו הרבה מקום לסקרנות ולבחירה של הילדים.
3. חוסן -
חוסן מנטלי ורגשי הוא הדבר החשוב ביותר, לשגרת חיים, לשינויים בהתנהלות (אי הליכה לקניונים / הפסקת החוגים ועוד)
לחץ פנים ביתי, מתחים שעלולים להתרחש במשפחה ועוד.
תנו לזה זמן, תקדישו מסגרות זמן בתכנון השבוע לזה.
4. זמן לשינוי -
מחד יש הבנה שיש סיכוי שמצב מתמשך של למידה מרחוק יכולה להיות Game changer למערכת החינוך
מצד שני יש הרבה מערכות שמנסות לדמות למידה בכיתה
זה הזמן לפרוץ גבולות (:
רעיונות של מערכות יעלו בפוסט מחר
ממליצה לצוותים לקחת אלמנטים מלוחות השידורים של "כאן חינוכית" ושל משדרי חירום - שיעורים של משרד החינוך, ועליהם לבנות מערכים.
מפרק אחד של "להציל את לחיות הבר" אני יכולה לבנות חמש משימות (ואף יותר:לכתוב את הפעלים שנאמרו בפרק
לחקור על החיה
לכתוב קומיקס בעקבות החיות שהיו בפרק
להמציא תרופה מיוחדת לחיות
לשאול חמש שאלות על הפרק
למצוא סדרה אחרת / סרט על החיה שעליה הסבירו בפרק
ועוד ועוד.
מצד שני יש הרבה מערכות שמנסות לדמות למידה בכיתה
זה הזמן לפרוץ גבולות (:
רעיונות של מערכות יעלו בפוסט מחר
ממליצה לצוותים לקחת אלמנטים מלוחות השידורים של "כאן חינוכית" ושל משדרי חירום - שיעורים של משרד החינוך, ועליהם לבנות מערכים.
מפרק אחד של "להציל את לחיות הבר" אני יכולה לבנות חמש משימות (ואף יותר:לכתוב את הפעלים שנאמרו בפרק
לחקור על החיה
לכתוב קומיקס בעקבות החיות שהיו בפרק
להמציא תרופה מיוחדת לחיות
לשאול חמש שאלות על הפרק
למצוא סדרה אחרת / סרט על החיה שעליה הסבירו בפרק
ועוד ועוד.
כמה כללי יסוד:
לפתוח קבוצה עם הכיתה שלכן / חברים בבית - זו בעצם קבוצה מידע, ידע ובעיקר - חוסן מבוסס קשר
די להצפה (: היצמדו למיקוד שלכן-ם ולמערכות - פחות שליחת חומרים כלליים לשימוש
זמינות שלכן לצד זמני שקט - עבורכן ועבור מי שאתן מנחות /מלמדות /מלוות
גמישות מחשבתית, קבלת אי הצלחות בדרך -זה מצב חדש, לומדות תוך כדי תנועה
לינקים להורים וצוותים
חוברת חקר מעולה של "קלאס" - 30 עמודים - שבוע של פעילות (:
אתר wizdi.school, סביבת למידה מתוקשבת במתמטיקה באישור משרד החינוך, פתח את הכניסה חינם לכל התלמידים והמורים בישראל
בתי ספר שלא סימנו את wizdi כספק תוכן דיגיטלי עשו זאת בחינם לתקופת ההשבתה. לפרטים wizdi@bonusbooks.co.il או 0542208305 ד"ר אריה חיון.
בתי ספר שלא סימנו את wizdi כספק תוכן דיגיטלי עשו זאת בחינם לתקופת ההשבתה. לפרטים wizdi@bonusbooks.co.il או 0542208305 ד"ר אריה חיון.
תיהנו (:
כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי - רמון ולכותבים שבלינקים
את נפלאה! כל כך נהנת לקרוא אותך!
השבמחקתודה רבה
תודה יקירה, גם את 🏵️
מחק