יום ראשון, 13 באפריל 2014

המלך אמר, משחק לביסוס צלילים, תנועות וסימני פיסוק

שבועיים לפני פסח סיימנו את כל התנועות שלומדים בכיתה א'; למדנו חמישה סימני פיסוק נפוצים (פסיק, נקודה, נקודותיים, סימן שאלה וסימן קריאה). במקביל לעבודה בחוברת, התחלת כתיבת סיפורים אישיים, מחשבות על הכתבות, משחקים של זיהוי ניקוד, המון קריאה, שימוש במשחקי מחשב באתרים השונים החלטתי שצריך משחק מהנה שישלב מספר אלמנטים חשובים:
1.      תשובת מקהלה של הכיתה (אלמנט חשוב שהוכח כיעיל מאוד לרכישה ולמידה של חומר שדורש שליפה אוטומטית מחד והפנמה מאידך).
2.      זיהוי אוטומטי פונמי- שמיעתי.
3.      זיהוי אוטומטי כתוב (חיוני לשטף קריאה).
4.      חיבור בין הזיהוי לאלמנט גופני אשר קיים בינו לבין האלמנט (חיריק, קמץ, נקודה וכו') הוא בעל דמיון, אך אינו מהווה רמז חזותי בזמן קריאה (הוכח כי שליפת חומר בתנועה או בפעילות אחרת משרישה את החומר באופן איכותי יותר ללומד).
5.      משחק מהנה שיכול לבסס בטחון והצלחות, בייחוד בקרב המתקשות/ים.
6.      משחק שהילדים יוכלו לשחק בו באופן עצמאי.
7.      סיכום עד כאן מאתגר.
ילדי הכיתה אוהבים מאוד את המשחק המלך אמר, וחיברתי, יחד איתם, תנועה לכל סימן וצליל.
למדנו את הסימנים במספר חזרות ושיחקנו המלך אמר, כאשר אני אמונה על בלבולם, וגם הם הובילו את המשחק. לקראת סיום הזמן שהקצבתי למשחק גלשנו לחיקוי תנועות ללא קשר לצלילים ולסימנים והילדים קיבלו במה לרעיונות ולדמיונם תוך הובלת משחק תנועתי בכיתה.


להלן התנועות:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה