יום ראשון, 10 ביולי 2016

הסטוריה, מקרא ועוד- הכנסת מסע וירטואלי ויזואלי לתוך הכיתה

בעקבות סיור במוזיאון ארץ ישראל, שהיה חלק מהשתלמות מקרא של מט"ח (השתלמות מעולה) חשבתי לעצמי שהלוואי ויכולנו ללמוד יום בחודש במוזיאון/ ספריה/ סדנא/ סיור; אך מכיוון שאין הדבר אפשרי הצעתי למט"ח להכניס מודולה קריטית למורות שתאפשר למידה אחרת בתוך הכיתה, למידת חקר פתוחה או ממוקדת, שתחבר את הלומדות/ים לנושאים שונים; בינתיים אני כותבת אותה בפוסט זה.

היתרונות העצומים שגלומים בביקור במוזיאון/ דסנא/ סיור הן מגע אמיתי ישיר או עקיף עם ממצאים, חפצים, אנשים ומידע ויזואלי ולעיתים גם שמיעתי ותחושתי; היתרון בהכנסת השימוש במחשבים/ טאבלטים/ סלולאריים לכיתה היא הנגשת ידע תיאורטי לידע ויזואלי, וכניסה חלקית לתוך עולם וירטואלי אחר.
כולנו נהנים לדמיין תקופות אחרות, עולמות אחרים ועוד (בקרוב פוסט על למידה דרך דמיון במתמטיקה, שפה ותנ"ך) ושימוש באתרים וטכנולוגיות קיימות יעילים מאוד.

למה נוכל להשתמש באתרים האלו?

למידה על כלים מהתקופות העתיקות ותקופות שונות בהסטוריה
כניסה למפות של העולם וסרטונים על העולם/ אזורים גיאוגרפיים, תופעות טבע ועוד
כניסה לארכיונים ומציאת חומר על אירועים שהתרחשו או על תקופות בארץ (משפטים, מלחמות, צעדות, אירועים שמחים ועוד)
למידת חקר על אמן/ דמות
איתור מידע מעניין על..... XXX כפתיחת נושא
איתור מידע על מילה/ ניב/ הקשר/ מקום
ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה.

אתרים מומלצים:

הספריה הלאומית - מקוטלג לפי נושאים, יש גם ניוזלטר לנשות חינוך


ארכיון המדינה - נפתח לציבור- מדהים!!

הסדנא להסטוריה חברתית - ידע על היבטים שונים של המזרח התיכון הסטוריה וקישור לימינו

נאות קדומים - הסטוריה של א"י, בוטניקה, תנ"ך


תנ"ך:



יש עוד המון, תלוי תחום וגיל, אם יש לכן/ם לינק חשוב, כיתבו אותו בתגובות ואעלה אותו.

אני כאן לכל שאלה או תגובה (:

שרון


© כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון 2015

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה