יום שני, 16 בנובמבר 2015

שש תוספות שלי לתכנית כישורי חיים בכיתה ב'

בהמשך לבקשה של אחת מקוראות הבלוג להלן שש תוספות שהכנסתי לכיתה במקביל לתכניות כישורי חיים של ב'.
בחרתי בשישה נושאים שנתפסים על ידי כחשובים;
חשוב לי לומר- יש לעבוד יחד עם היועצת- בין אם בהתייעצות, השלה לנושאים שבתכנית השנתית, יידוע וכמובן שיתוף ופיתוח עם המחנכות האחרות בשכבה/ בי"ס.

1. פתרון בעיות-
מיומנות חשובה בכל גיל.
א. השתמשתי בספר גדר, כבשה ואיש עם בעיה ובספר זום, להלן הפירוט: פתרון בעיות
ב. משחקי תפקידים של פתרון בעיות שכיחות בבית הספר.
ג. משחקי ספורט בהם יש צורך באסטרטגיה אישית או קבוצתית.
ד. סרטים בכיתה- הפסקות באמצע לדיון על פתרונות אפשריים.

2. קבלת האחר-
א. הספר משהו אחר- הקראה, דיון, יצירה- כל אחד צייר את היצור שהוא היה רוצה להיות ואיזה חבר יצור הוא רוצה.
לאחר שיתוף הקבוצה, מי שרוצה, דיון על אנשים שונים שאנו מכירים, היכרות אישית או קהילתית, ומה אנו חושבים עליהם.
שיח על קבלת השונה.
ב. שני שיעורים נגד גזענות.

3. פיתוח קשרים ושיח רגשי-
משחקים שקשורים לרגשות ולפיתוח שיח.
דוגמא-
א. משחק שאלות הורים וילדים, מתאים לסוף כיתה ב'-
הילדים כתבו על דפים בשני צבעים-
שאלות שהם רוצים לשאול את ההורים
שאלות שהילדים רוצים שישאלו אותם.
כך יצרנו משחק להוירם ולילדים.
ב. כתיבה רפלקטיבית בנושאים שונים (כדאי להתייעץ עם היועצת אם אין נסיון בתחום).

4. שיתוף פעולה, שיתוף פעולה- 
אינספור משחקים של שיתוף פעולה- קופסא, חידות בקבוצות, משחקי ספורט.
כאשר יש קשר הדוק לפיתוח עבודה לימודית עצמאית בכיתה.

5. איך לריב נכון, שפת האני-
אני אירחתי הורה מהכיתה, עובד סוציאלי במקצועו שהסביר לילדים על "שפת האני".
כל דרך להסביר לילדים איך לריב/ להתווכח ולדבר את עצמינו ולא להאשים את האחר ראויה בעיניי

6. להגיד לא ולהקשיב ללאפוסט "לא"

יש עוד המון תכנים שנלמדו בכיתה ומגוון התנסויות נוספות שהתאימו לי ולכיתה שחינכתי.
הכי חשוב לתת מענה לצרכים שעולים תוך כדי תנועה מחד, ולהתאים את הלך הרוח לאופי הכיתה והמורה.

אני פה לכל שאלה והערה,
אשמח לשמוע מכן,
שרון.


                                                   © כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה