כיתה א' מהווה את יסודות ההבנה הסדורה של העבודה בחשבון. הבנת הספרות, קישור כמות לסימון גרפי, כיווני עבודה (משמאל לימין), סמלים (+, -, גדול מ... קטן מ.. וכו') ועוד.
כמובן שהילדים רוכשים מושגים והבנה רבה לאורך השנים, כולל מושגי מרחב, תפיסה חזותית הסמלה ואחרים, מרגע היוולדם, אך ההבנייה הסדורה של חיבור, חיסור ובעיות מילוליות מהוות את המסד לכל הלמידה קדימה.
לצד העבודה המתמטית עבדנו השנה בכיתה על המטה- נרטיב של אופן הלמידה-
לומדים, מתאמנים ושולטים, ובמקביל מתן כלים ומידע להורים.
אני מאמינה, שנושא שיעורי הבית והצורך בסיוע הורי, אצל רוב הילדים, מצריך מאיתנו המורות מתן דגשים להורים, בהקשר החומר הלימודי, בשלושה מישורים:
1. מה ללמד, על מה להתעכב, מה לא משמעותי (לדוגמא- בכיתה א' חשוב לשים לב לכיוון הכתיבה, לשים לב שלא משמיטים אותיות ועוד).
2. איך ללמד- לתת להורים את כל האסטרטגיות הנלמדות בכיתה, על מנת שתהיה שפה משותפת, על מנת שהילד ירגיש מובן, על מנת שתהיה הצלחה גם בבית.
כמובן שכל אסטרטגיה נוספת מתקבלת בברכה (:
3. מתי "לשחרר"- שיעורים יכולים להיות מקור לקונפליקט/ קושי של הילד עצמו או של הילד וההורה, דבר שעלול להשפיע על טיב הקשר בין ההורה- ילד.
יש לייצר במידת הצורך אסטרטגיה של מה עושים, כמה עושים, מה לא עושים, מתי לא לוחצים ואיך מייצרים עשיית שיעורי בית באופן חלופי במידת הצורך.
כחלק משליחת חומרים להורים, בעזרה הורה מהכיתה צילמנו שלושה סרטונים להורים בנושאי חיבור וחיסור עד 20, על מנת להציג את כל האסטרטגיות וה"טריקים":
כמובן שהילדים רוכשים מושגים והבנה רבה לאורך השנים, כולל מושגי מרחב, תפיסה חזותית הסמלה ואחרים, מרגע היוולדם, אך ההבנייה הסדורה של חיבור, חיסור ובעיות מילוליות מהוות את המסד לכל הלמידה קדימה.
לצד העבודה המתמטית עבדנו השנה בכיתה על המטה- נרטיב של אופן הלמידה-
לומדים, מתאמנים ושולטים, ובמקביל מתן כלים ומידע להורים.
אני מאמינה, שנושא שיעורי הבית והצורך בסיוע הורי, אצל רוב הילדים, מצריך מאיתנו המורות מתן דגשים להורים, בהקשר החומר הלימודי, בשלושה מישורים:
1. מה ללמד, על מה להתעכב, מה לא משמעותי (לדוגמא- בכיתה א' חשוב לשים לב לכיוון הכתיבה, לשים לב שלא משמיטים אותיות ועוד).
2. איך ללמד- לתת להורים את כל האסטרטגיות הנלמדות בכיתה, על מנת שתהיה שפה משותפת, על מנת שהילד ירגיש מובן, על מנת שתהיה הצלחה גם בבית.
כמובן שכל אסטרטגיה נוספת מתקבלת בברכה (:
3. מתי "לשחרר"- שיעורים יכולים להיות מקור לקונפליקט/ קושי של הילד עצמו או של הילד וההורה, דבר שעלול להשפיע על טיב הקשר בין ההורה- ילד.
יש לייצר במידת הצורך אסטרטגיה של מה עושים, כמה עושים, מה לא עושים, מתי לא לוחצים ואיך מייצרים עשיית שיעורי בית באופן חלופי במידת הצורך.
כחלק משליחת חומרים להורים, בעזרה הורה מהכיתה צילמנו שלושה סרטונים להורים בנושאי חיבור וחיסור עד 20, על מנת להציג את כל האסטרטגיות וה"טריקים":
חיבור וחיסור עד 10
חיבור וחיסור עד 20 בלי שבירת עשרת
חיבור וחיסור עד 20 עם שבירת עשרת
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה