יום חמישי, 23 במאי 2019

להכניס את העולם ללמידה - למידה מבוססת מציאות עכשווית

בפוסט הזה אני רוצה להציע לכן/ם להשתמש בחומרי למידה עכשוויים, מציאותיים וזמינים בכדי לעבוד על:

1. חשיפה למה שמתרחש מחוץ לכתלי הכיתה.
2. חיבור לתחומי העניין של הילדות/ים, נערים/ות, סטודנטיות/ים ולומדים בארגון (כחלק מתפיסת ה-LLL).
3. מקור להשראה - רגשית, חברתית, מחשבתית.
4. פיתוח תובנות וחשיבה ביקורתית.
5. יצירת רשת חשיבה מסתעפת ויכולת הקשרית (דוגמה בהמשך עם מאמר החומוס של צור שיזף, ועם הסרט "התנגשות הטיטאנים)
6. מוטיבציה - הגורם המרכזי ללמידה מהנה בכיתה / ארגון.



דוגמאות רלוונטיות (:

עיריית תל אביב וגוגל הוציאו שיר ליום הגאווה - מי מחפש אותי


קובי מרימי בכה באירוויזיון;

Image result for ‫קובי מרימי בוכה‬‎

מדענים מצאו 200,000 סוגי נגיפים באוקיינוס;
הממשלה רוצה לשנות את מאזן הכוחות של הרשויות;
נטע ברזילי משנה דימוי גוף - האומנם?;
צור שיזף כתב מאמר מקיף על  - חומוס;
התפרצות חצבת בעולם - למה? מה?

ביל דה בלאזיו
ועוד ועוד (דוגמאות עם מערכים בהמשך)

כל קליפ, סרט, כתבה בעיתון, מאמר אקדמי - הם כר פורה ללמידה.
נקודת ההתחלה מבחינתי היא הצגה של המידע ופיתוח יכולת הקשבה וניתוח של מי מולנו + שאלה -מדוע זה רלוונטי/ חשוב / מה ניתן ללמוד מזה / איך זה קשור למה שאנחנו עושות ולומדות פה?

אקח כדוגמה את המאמר של צור שיזף  - חומוס - הדבר האמיתי
נושאים, סקרנות והשראה:
המאמר המקסים הזה מסתיים בהמלצות על חומוסיות מומלצות רך מתחיל בסקירה מעולה של תולדות החומוס בישראל.
בכיתה הכנו ציר זמן עם מידע (ניתן להוציא מידע נוסף)
שוחחנו על כלל התרבויות שמוזכרות - רומאים, פיניקים, מצרים, ישראלים ועוד (יכול להיות מעולה לסיםת נושא או פתיחת נושא - הסטוריה, תנ"ך, אזרחות, רב תרבותיות, אנתרופולוגיה ועוד)
ניתן לדבר על תזונה ותרבות ועוד.

פדגוגיה:
ציר זמן
הוצאת מושגים חשובים
סימון תופעות
סימון משפטי מפתח
סיכום גרפי / רגיל
ניתן להתמקד בזמנים / פעלים / הסברים/ נימוקים ועוד

הקשרים:
קישור לתרבויות עליהן למדנו בתנ"ך / בצפייה בסרטים
קישור לאוכל בבית
קישור לתקופות ומנהגים
ועוד.

חשוב לזכור שיש זמינות אין סופית של חומרים ומידע, חשוב להשתמש בכל מה שקיים בהתאמה לכיתה, לעניין של הילדים, למטרות שלכן (פוסט מטרות ותכנון שנה);
יש למקסם כל הזדמנות ללמד אסטרטגיות חשבה ועבודה.

דוגמאות נוספות לשימושכן:

פיתוח ביקורתיות בעקבות אירועים אקטואליים, בפוסט זה - הבחירות

שימוש בסרטים ללמידה - שפה, הסטוריה, תהליכים, חברתי

ישראל מתייבשת - סיכום מתוך כתבה מצולמת, איסוף נתונים, גיאוגרפיה, פוליטיקה

TOY- השיר, המסר, נטע ברזילי (בתוך פוסט זה קישור לנמסטה ומוגזם - מערכים מלאים).


אשמח לענות על כל שאלה (:




כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי- רמון ©





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה