כולנו חשופות וחשופים למערכת בחירות אמוציונלית, שעוברת את גבול הטעם הטוב. מערכת הבחירות הנוכחית היא הליך דמוקרטי, אך היא מלאה בהתנהגויות שחלקן על גבול הא-חברתיות.
מעלה כמה דוגמאות לשיעורים שניתן לעשות בכיתה, התכנים מתאימים מכיתה ו' ומעלה, עד האקדמיה.
הקרנת הקליפ של מפלגת "הימין החדש" ושיח על:
מהי דמוקרטיה?
הפרדת רשויות וחשיבותה
דמות האישה וייצוגה - פמיניסטי?
שלוש יוזמות לניקוי השיח האלים - חשיפת הילדים אליהם ושיח על החשיבות של שיח מכבד.
ממליצה לחבר לתכנים שעולים בכל כיתה לאורך השנה.
ממליצה לחבר לתכנים שעולים בכל כיתה לאורך השנה.
יוזמי אמנת השיח - אמנה של ארגונים מהמגזר השלישי והעסקי לשיח נקי יותר - האם מצליח לנו?
מה הדוגמה שנותנים הפוליטיקאים?
שימוש בחומרים המעולים של הספריה הלאומית:
כלל תשדירי תעמולת הבחירות - מהי תעמולה? האם תעמולה היא דמוקרטית? מה אני חושבת על הסירטונים? (אני = ילדי הכיתה), האם כלי דמוקרטי יכול להיות לא דמוקרטי?
מקווה שיהיה שיח פורה,
כמובן שניתן להרחיב ולצאת מקונספט השיח לכתיבת טענה, עיצוב כרזה, משחק בעקבות הדיונים ולשמוע את הדעות וההצעות של ילדי וילדות הכיתה.
שרון.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה